Update - Reisverslag uit Thika, Kenia van Elise Boogaart - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Thika, Kenia van Elise Boogaart - WaarBenJij.nu

Update

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

21 Oktober 2013 | Kenia, Thika

Mambo!

Na 1,5maand weer een keer een verslag vanuit Afrika.

Pff wat is er veel gebeurd! Om bij het begin te beginnen:
helaas heeft het werk in Tanzania anders uitgepakt dan wat ik van tevoren in mijn hoofd had. In mijn laatste reisverslag vertelde ik over de nare situatie met mijn 2 Filipijnse collega's/huisgenoten.
De hele situatie heeft me veel verdriet, moeite en energie gekost en nog steeds is niet duidelijk wat VSO gaat doen om de situatie op te lossen. Het lijkt wel of ze voor de makkelijkste weg kiezen: jij hebt een probleem, dus los je eigen probleem maar op. Ze vroegen mij om oplossingen en die heb ik gegeven (werken voor een ander project, werken in een ander team, werken voor een NGO waar VSO linkjes mee heeft) maar nee: helaas was dit allemaal niet mogelijk. VSO Tanzania komt echter zelf ook niet met oplossingen dus wat er nu gaat gebeuren is nog een raadsel. Zelf ben ik natuurlijk wel verder aan het denken.

Een pluspunt is dan weer wel dat Jurre de afgelopen 4 weken bij me was. Doordat VSO geen duidelijkheid gaf, waren wij erg vrij om te doen en laten wat we wilden en hebben veel leuke dingen gedaan! We begonnen onze trip in Zanzibar (paradijs op aarde, echt waar!), daarna paar daagjes Dar es Salaam, toen heb ik Jurre Mpwapwa laten zien: we zijn uit eten geweest met mijn Tanz. collega's en op bezoek bij Tanz. vrienden thuis geweest. Daarna 2 NationalParks bezocht, coole safari gedaan en tot slot een week in Nairobi bij een vriend van Jurre.
Helaas komt aan alles een eind..

Hoe gaat het in Nederland?
Al eikeltjes, hazelnoten en kastanjes aan het verzamelen ;-)??!!

Heel veel liefs vanuit het zonnige (...) Thika,

Elise

  • 21 Oktober 2013 - 10:02

    Deborah:

    Hoi elise!
    Jammer dat het allemaal anders uitpakt als gehoopt. Vreemd ook dat zo'n organisatie je njet kan of wil helpen. Gelukkig zijn er nog genoeg mooie momenten om van te genieten. Succes meis!

  • 21 Oktober 2013 - 19:01

    Sander:

    Hey nichtje,

    jammer dat niet alles loopt zoals je had gehoopt. Hoop dat je snel uit deze situatie weet te geraken. Hier begint de herfst langzaam maar zeker steeds meer terrein te winnen. Dus zoals je al zei kunnen we hier beginnen met kastanjes, eikeltjes etc. te zoeken.

  • 21 Oktober 2013 - 20:18

    Marcel. :

    Leuk verhaal elise,
    Hoop dat er snel een oplossing voor je komt.
    Zie je volgend verslag met spanning tegemoed.

  • 21 Oktober 2013 - 20:34

    Sylvia:

    Hoi, hoi,
    Kom maar gewoon gezellig langs in Nakuru, maken we gewoon in Kenia nog even wat lol!

  • 21 Oktober 2013 - 21:09

    Ton:

    Wat een verhaal! Gelukkig sla je je er wel doorheen. Een ervaring die je later wellicht kunt doorgeven aan anderen die in jouw voetsporen willen treden. Hier loopt alles zoals altijd. Pas nog beukennootjes geraapt en opgepeuzeld met Suze van Christel.

  • 22 Oktober 2013 - 19:55

    Jose:

    Lieve Elise,

    wat jammer van de problemen en wat goed dat nu net Jurre langs kwam.
    Daar wil ik best meer van horen.......:).
    Wat maak je veel mee en wat vliegt de tij idd.
    Je vraagt voor wat info uit Nederland.Nu dan..

    Heb vandaag 22-10-2013 lekker in een hemd shirtje buiten in de zon gezeten.Was fantastisch weer, 22 graden en veel zon. Echt even bijkomen.
    Je leest het goed na een weekje of twee van flink minder goed weer is het nu weer erg lekker en zelfs te warm voor de tijd van het jaar.
    Daan heeft een weekje Herfstvakantie gehad de afgelopen week en is deze week bezig met tussentijdse tentamens op het CIos, waar hij tegenwoordig lessen volgt.
    Rik heeft geen herfstvakantie maar moest in die week van de Universiteit een tentamen maken.
    Dus al met al geen echte vakantie hier in huis.
    Henk werkte gewoon en ikke zei de gek toen ook maar.

    Verder zal ik een kaarsje voor je branden in de hoop dat de komende tijd alles weer een beetje op zijn plek valt en jij de laatste maanden van je verblijf daar kan gaan doen wat je zo graag daar wilde gaan doen.
    Kinderen iets bijbrengen waar ze later wat aan hebben.

    Voor nu,
    Veel liefs van ons allen hier

    maar het meeste van mij,hihihihihi
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 96123

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 29 April 2014

Reizen door Afrika

Landen bezocht: