Al het moois van Kenia - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Elise Boogaart - WaarBenJij.nu Al het moois van Kenia - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Elise Boogaart - WaarBenJij.nu

Al het moois van Kenia

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 November 2013 | Kenia, Watamu

Hallo allemaal.

Hoe gaat het ermee?

Inmiddels ben ik definitief begonnen met het afronden van mijn tijd bij VSO. Zoals ik vorige keer al vertelde ben ik best wel teleurgesteld (geweest) in VSO en zie ik verdere samenwerking niet meer zitten. Natuurlijk heb ik hier een tijdje mee gezeten maar het biedt ook weer andere kansen: ik heb besloten om een reis van Kenia naar Zuid Afrika te maken!! WOW! Dit zit al lang in mijn hoofd en nu wordt het werkelijkheid.
Niet helemaal alleen want m'n moeder komt me over 10 daagjes opzoeken, superleuk!! We beginnen in Kenia, dan Tanzania (mam, je gaat het geweldig vinden!!) en dan chillen op Zanzibar. Eind december komt vriendinnetje Nina langs en samen gaan we Oud&Nieuw op Zanzibar vieren, dan via Tanzania naar Malawi. Dus superleuke dingen!!

Twee weken geleden ben ik naar Nakuru geweest (2 uur rijden van Nairobi) om Sylvia, een meisje wat ik heb ontmoet tijdens de training in NL, op te zoeken. Samenlekker rustig aan gedaan en heerlijk gekletst! Daarna paar daagjes in Nairobi waar ik onder andere was uitgenodigd op een kleuterschool. Ik ontmoette de juf bij het zwembad toen de kleintjes zwemles kregen. Daarna even geholpen met de kids aankleden en toen vroeg de juf: wil je bij ons op bezoek komen. Nou ja: graag!! Dus de volgende dag ben ik naar die school gegaan (priveschool) en wow: de kids kunnen hier met 4 jaar al lezen en rekenen. Heel bijzonder om te zien. Verder was er ook een jarige job en de juffies mochten de taart als eerste proeven :-). Wat ik ook opvallend vond was dat de juffen superlief voor de kids waren (helaas niet altijd normaal hier). Dus ja: leuke dag!
Verder heb ik in Nederland een Keniaanse vrouw ontmoet tijdens het hardlopen (Lois) dus nu was het mijn beurt om haar op te zoeken in Nairobi: gezellig twee keer afgesproken om wat te eten en te drinken.

Na een paar dagen in Nairobi geweest te zijn, besloot ik richting kust te gaan. Op naar Mombasa! Na een reis van 12uur (! normaal 6uur..) vanuit Nairobi werd ik opgehaald door iemand van mijn guesthouse en samen met de tuktuk gingen we naar het kleurrijke guesthouse Royal Palace. Het zat verstopt tussen een wirwar van steegjes, gesluierde vrouwen en spelende kids op blote voeten. Wat is Mombasa ' old town' gezellig! Nadat ik wat gegeten had, ben ik lekker gaan slapen om de volgende dag old town te ontdekken. Een oude man vroeg of ik een gids nodig had en na hem 3x opnieuw tegen te zijn komen, dacht ik: waarom ook niet. Hij heeft me in 2uur het hele oude gedeelte van Mombasa laten zien. Erg interessant want het ging terug tot aan de slavernij en zo heb ik o.a. een poort gezien waar honderden slaven door zijn gelopen.
In de middag naar het ' nieuwe' gedeelte gegaan. Mombasa is druk, heet maar erg sfeervol. Via de markt naar een Hindoetempel gelopen. Vanwege de geschiedenis wonen er veel Indiers aan de kust en wow: wat was de tempel mooi!!! Ik wist niet of ik als niet Hindoe naar binnen mocht, maar een jongen ' gids' stelde me gerust en ja hoor...ik had weer een gids te pakken die me de tempel wel wilde laten zien..of je daar nou blij mee moet zijn of niet..:-). Gelukkig kon deze jongen ook veel boeiends vertellen. Dus een leuke dag gehad vol met informatie!
De volgende dag ben ik naar Nyali beach gegaan waar ik 's middags aankwam in Mombassa Backpackers. Gezellig met Nelisa uit Zuid Afrika naar het strand geweest en verder weinig gedaan want in Mombasa Backpackers gebeuren maar 3 dingen: feesten, zwemmen en biertjes drinken. Na 3 daagjes ging ik verder naar Watamu. 5 jaar gleden heb ik hier vrijwilligerswerk gedaan in het God Our Father weeshuis: superleuk om de kids, grote jongens en meiden geworden, weer terug te zien en te zien dat alles goed gaat met ze. De toen geplante boompjes hebben het helaas niet allemaal overleefd maar daar tegenover zijn er wel veel dieren bijgekomen wat ook weer een goed teken is. In heb een harde schijf met alle foto's van toen mee dus die laat ik ze zo zien, denk dat een aantal kids dit erg leuk vinden. Verder is het heel bijzonder om hier in Watamu terug te zijn: de plek waar mijn grote liefde voor Afrika begon. De plek waar ik 5 jaar geleden voor het eerst zonder ouders, ver van Nederland, ' alleen' heen ging. De steegjes zijn nog hetzelfde, maar het straatbeeld wordt overheersd door Italianen en Keniaanse jongens die 'ciao bella' roepen.
Zit eraan te denken om hier nog een paar daagjes te blijven om dan via Mombassa weer terug naar Nairobi te gaan.

Veel liefs vanuit het soms heavy regenachtige Watamu :-),
Elise

  • 09 November 2013 - 12:28

    Ilse:

    Hey lieve lieve Elies,

    Wat een topper ben je ook! Door alle tegenslagen toch zo positief verder te gaan.. Ondanks dat ik het ONTZETTEND jammer vind, je niet op te zoeken in Kenia in Maart, weet ik dat je er heel goed aan hebt gedaan deze keuze te maken. Nu al klink je weer zo blij in je verhalen, het oude weeshuis opzoeken zal ook een hoop emoties en blijdschap teweeg hebben gebracht, en nog even en dan komt mama eindelijk, en ga je samen heerlijk genieten van al het moois, en ja ZANZIBAR elies, ik zeg.. over een aantal jaartjes samen overdoen?!

    Houd je hoofd op, en geniet van al de mooie momenten die je hebt (en nog gaat) beleven!

    Dikke kus vanuit NL! xx

  • 09 November 2013 - 13:42

    Petra:

    Fantastisch Elise dat je uit je verblijf in Afrika haalt wat er te halen valt. Stoer om in je eentje al die plaatsen te bezoeken. En zoals je merkt, omdat je alleen bent, heb je altijd gezelschap en wordt je begeleidt naar de interessantste plekken. Heerlijk dat je moeder komt om samen verder te reizen. Grensverleggend voor Marjon, hihi.
    En dan nog door naar Zanzibar..................Top!
    liefs T.P.

  • 09 November 2013 - 14:17

    Deborah:

    Hoi Elise!
    Wat een moeilijke beslissing zal het zijn geweest, maar vast en zeker de juiste. Dat je besloten hebt om zooooo'n gave reis te gaan maken! Heel cool en spannend ook! Leuk dat je moeder en een vriendin ook nog langs komen! Ik wens je nog heeeeel veel plezier en blijf deze leuke verhalen schrijven!

  • 09 November 2013 - 15:26

    Judith:

    Hoi Elise,

    Ik vind het heel jammer dat wij je moeten missen in EQUIP-T maar super veel plezier met alle travels en ik hoop dat je een hele fijne tijd hebt! Je bent altijd welkom in het zuiden, karibu Mtwara!!

    Liefs,
    Judith

  • 09 November 2013 - 21:33

    Mama:

    Kan niet wachten om al dat moois te zien!! Leuk bericht heb je geschreven en na regen komt zonneschijn gelukkig maar.
    Geniet van jouw mooie Watamu tot gauw meis blij blij!! xxxmama

  • 13 November 2013 - 13:39

    Sara:

    Hee Elies,

    Wat dapper van je dat je voor jezelf hebt gekozen. Zet m op meid, maar geniet vooral wat hetgeen je nog gaat zien! Geniet!!

    Liefs, Sara

  • 18 November 2013 - 11:03

    Anita:

    Hoi Elise,
    Wat ben je toch een kanjer!! Fantastisch hoe jij je zelf overal door heen slaat. Je weet overal weer het positieve eruit te halen. Knap hoor. En nu is je moeder er. Heel bijzonder. Geniet van elkaar en de mooie omgeving. Heel veel plezier samen.
    X Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 96122

Voorgaande reizen:

29 Juni 2013 - 29 April 2014

Reizen door Afrika

Landen bezocht: